15 marca 2013

Kluski śląskie,,,,,,,

Nie lubię marnować jedzenia,więc pozostałość z wczorajszego obiadu wykorzystałam do dzisiejszego przepisu.Schabowe i ziemniaki,które mi zostały ,zamieniłam na kluski śląskie z sosem borowikowym i zieloną fasolką.

Przepis na kluski śląskie jest bardzo prosty i nie wymagający wielu składników, a mianowicie:


* ziemniaki ugotowane
* mąka ziemniaczana                        
* 1 jajko 

Ziemniaki gotujemy (jeżeli nie pozostały nam z dnia poprzedniego) i ugniatamy.Po wystudzeniu dzielimy ziemniaki na 4 części.1 część wyjmujemy i wsypujemy tyle mąki ziemniaczanej,ile było ziemniaków w tej części.Dodajemy 1 jajko i wyrabiamy całość,aż powstanie jednolita masa.Następnie formujemy kuleczki i robimy na środku palcem dziurkę.
Kluski gotujemy w osolonym wrzątku około 3 min od wypłynięcia na wierzch.



Sos do klusek ze schabowych.
                                                                                                                                                                                                    
 

Kotlety schabowe kroimy w kostkę.Na rozgrzanej patelni podsmażamy zieloną fasolkę,troszkę solimy.Kiedy fasola będzie na w pół miękka dorzucamy schabowego i smażymy.Do smaku dodajemy łyżeczkę płaską przypraw: Gyros i słodkiej czerwonej papryki. Na koniec dodajemy sos pieczarkowy ze śmietaną.Ja akurat dodałam sos Knorr,ale może to być inny sos według gustu.Wszystko mieszamy i gotowe.Wykładamy kluski na talerz i polewamy sosem.

SMACZNEGO


1 komentarz:

  1. Ale mi zaostrzyłaś apetyt z rana - kocham kluski śląskie a zieloną fasolkę jeszcze bardziej!:) Mniam.

    OdpowiedzUsuń