22 kwietnia 2013

Masa solna,,,,

Dzisiaj razem z moim synkiem lepiliśmy różne ludziki z masy solej.Świetna zabawa dla nas obojgu.Szczerze mówiąc to świetny pomysł na zajęcie dziecka na jakiś czas ,jeżeli musimy coś zrobić samemu ,a maluch zajmie się taką masą odrazu.Będziemy mieć chwilę dla siebie.Ja jednak dzisiaj  bawiłam się razem z nim .
Do figurek użyliśmy foremek do piaskownicy w kształcie zwierzątek.
Poniżej podam proporcję na masę solną.Zapraszam do czytania i oglądania :-)


MASA SOLNA: szklanka mąki pszennej
                            szklanka soli
                            pół szklanki mąki ziemniaczanej
                            ciepła woda

Wszystko razem mieszamy i wyrabiamy na gładką masę.Wody dolewamy po trochu ,sprawdzając konsystencję masy.











Po ulebieniu figurek , kładziemy je na blachę i wstawiamy do piekrnika rozgrzanego do 90 stopni i suszymy.













Ja sprawdzałam co jakiś wykałaczką czy figurki trwardnieją.Można również zostawić takie ozdoby
na świeżym powietrzu,ale to wiąże się z długim oczekiwaniem,a mi zależało
żeby było szybko.


 Piekłam około 10 min.Później czekamy aż masa ostygnie i malujemy farbami plakatowymi.









Super zabawa dla całej rodziny :-)

1 komentarz:

  1. Robiłam takie w dzieciństwie - świetna zabawa :)

    OdpowiedzUsuń