28 stycznia 2013

Rybka w zalewie octowej do słoików


Moim drugim hobby zaraz po gotowaniu jest wędkarstwo.Uwielbiam łowić rybki i muszę się pochwalić ,że to nie tylko malusie okazy hi hi :-) Dlatego podaję przepis na rybkę do słoików .Ja zrobiłam karpia,leszcza i amura. Dziś prezentuję słoiczek z leszczem.


Składniki : 
                  - ryba leszcz  ( w zależności co kto lubi )
                  - ocet
                  - woda
                  - ziele angielskie
                  - liście laurowe
                  - Vegeta
                  - pieprz
                  - jajka
                  - mąka
                  - bułka tarta
                  - olej do smażenia

Zalewa :  
               - 1 szklanka wody
               - 0,5 szklanki octu
               - ziele angielskie
               - liście laurowe

Zalewę zagotowywujemy w garnku,oczywiście proporcję wody do octu można zmniejszyć.Ja podałam na takie bardziej ostrzejsze.
Rybę filetujemy , kroimy na kawałki.Solimy i pieprzymy.Obtaczamy kolejno w mące,jajku i bułce tartej.Smażymy z obu stron na złoty kolor.Tak przygotowaną rybę wkładamy do słoików i zalewamy wrzącą zalewą.Zakręcamy słoiki i stawiamy denkiem do dołu,aby chwyciły.
Ryba naprawdę jest bardzo smaczna.Słoiki możemy długo przechowywać i na pewno na święta taka rybka może zagościć na naszych stołach.

2 komentarze:

  1. Jak długo i w jakiej temperaturze można taką rybkę przechowywać?

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam ja przechowuję taką zrobioną rybkę w piwnicy , w zależności od stopnia ostrości jaką chcemy uzyskać.Im dłużej postoi tym jest ostrzejsza.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń