8 stycznia 2016

Gołąbki bez zawijania.....


Dzisiaj na obiad wypróbowałam przepis Fix gołąbki bez zawijania firmy Knorr.


Jestem fanką gołąbków bez wątpienia od dziecka.Chciałam sprawdzić czy taki sposób na gołąbki choć trochę będzie przypominał smak tych tradycyjnych.Jetsem mile zaskoczona ,ponieważ prawie w 90% oddaje smak orginalnego przepisu gołąbków robionych przez moją mamę czy babcię.Są lekkie,delikatne w smaku i co najważniejsze zrobienie ich nie zajmuje wiele czasu.

Do gołąbków bez zawijania potrzebujemy:
* 500 gram mięsa mielonego                                      
* pół połówki małej główki kapusty
* 1 torebkę ryżu
* 1 mały koncentrat pomidorowy
* 3 łyżki oleju
* 500 ml wody przegotowanej
* sól i pieprz do smaku
 Ja dodałam jeszcze czosnek mielony gdyż w mojej kuchni bardzo często go używam.Uważam że dodaje tym gołąbkom głębszego smaku i aromatu.


     
                                                Sposób przygotowania :
 
Gotujemy ryż w torebce,kapustę drobno szatkujemy.Ja kapustę przelałam wrzątkiem aby szybciej zmiękła.Ryż z kapustą mieszamy razem z mięsem i przyprawą Fix.Formujemy gołąbki.Moje mają kształt przypominające łezki.


Uformowane gołąbki podsmażamy z obu stron na rozgrzanej głębokiej patelni.Koncentrat pomidorowy mieszamy z częścią letniej wody (300ml),doprawiamy solą i pieprzem do smaku i zalewamy gołąbki Ja posmażone gołąbki  przełożyłam do garnka.




Dusimy pod przykryciem na średnim ogniu około 30 minut.Od czasu do czasu podlewamy gołąbki pozostałą częścią wody (200ml)w zależności od potrzeb.
                                            Podajemy np.z ugotowanymi ziemniakami.

Według mnie są bardzo smaczne i dosyć syte . A czy wy próbowaliście już tego przepisu firmy Knorr? Jeżeli tak to jakie są wasze odczucia ?






1 komentarz: